Browsing Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 19-27 of 27
-
Okul öncesi eğitimde yapılandırılmamış oyuna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim uygulamalarına ve yapılandırılmamış (serbest) oyuna ilişkin görüşlerini belirlemek ve çocukların oyunlarına dahil olma durumlarını incelemektir. Araştırma kapsamında, ... -
Okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş çocuklarının uygulanan etkinliklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın temel amacı 5 yaş çocuklarının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan etkinlikler hakkındaki düşüncelerini ve bu düşünceler üzerinden çocukların ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırmanın amacına uygun ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının kontrol odağı ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bayburt Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının kontrol odağı ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde uygulamayı tercih ettikleri etkinlik türlerine ilişkin görüşleri
(Ankara Üniversitesi, 2021)Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde uygulamayı tercih ettikleri etkinlik türlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Parenting styles and Turkish children's emotion regulation: The mediating role of parent-teacher relationships
(Springer, 2021)The current study examined the contributions of parenting styles (inductive reasoning and punishment) and parent-teacher relationships to Turkish preschool children's emotion regulation, with a specific focus on the mediating ... -
Preschool children's self-regulation and learning behaviors: The moderating role of teacher-child relationship
(Springer, 2022)Background Children's approach to learning is essential for both academic achievement and socio-emotional well-being. This competence is influenced by both individual (self-regulation) and environmental factors (teacher-child ... -
The qualities of teacher-child relationships and self-regulation of children at risk in the United States and Turkey: The moderating role of gender
(Springer, 2019)The current study is an examination of the teacher-child relationships (closeness and conflict) as a predictor of children's self-regulation in preschool, with a focus on child gender as moderator of associations between ... -
Teachers' innovativeness and teaching approach: The mediating role of creative classroom behaviors
(Scientific Journal Publishers, 2018)We examined the associations between teachers' innovativeness, creative classroom behaviors, and teaching approach (constructivist and traditional) focusing in particular, on the mediating role of teachers' creative classroom ... -
Understanding the reactions of mothers and fathers to Turkish toddlers’ temperamental characteristics
(Springer, 2020)The current study examined the associations between parents’ response to temperament (mothers and fathers’ encouraging or discouraging negative affectivity and surgency, and rewarding effortful control or punishing low ...