Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Okul öncesi dönemde sosyo-duygusal gelişim: Mizaç, dil gelişimi ve duyguları anlama becerisinin yordayıcı rolünün incelenmesi
(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2022)
Bu çalışma, bireysel çocuk özelliklerinden mizaç, dil gelişimi ve duyguları anlama becerisinin okul öncesi dönemde sosyal yetkinlik ve davranış problemleri üzerinde oynadığı yordayıcı rolü incelemeyi amaçlamaktadır. ...
Socioemotional development in the preschool period: Investigating the predictive role of temperament, language development, and emotion comprehension
(Turkish Education Association, 2022)
The present study aimed to investigate the predictive role played by temperament, language and emotion comprehension skills in social competence and behavior problems in the preschool period. The sample consisted of 223 ...
Ev ortamı ve okul öncesi eğitim kurumlarındaki çevresel kaosun çocukların yönetici işlevleri ile ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Üniversitesi, 2023)
Çevresel kaos yüksek seviyede gürültülü, düzensiz, kalabalık ve çocukların kendilerini güvende hissetmelerini sağlayan rutinlerin eksik olduğu mikrosistemleri tanımlamaktadır. Mevcut çalışmalar ev ortamındaki kaosun yarattığı ...
Immature event-related alpha dynamics in children compared with the young adults during inhibition shown by day-night stroop task
(Frontiers Media SA, 2023)
Introduction: Inhibitory control develops gradually from infancy to childhood and improves further during adolescence as the brain matures. Related previous studies showed the indispensable role of task-related alpha power ...