• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Okul Öncesi Öğretmenliği
  • Search
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Okul Öncesi Öğretmenliği
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 27

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Aile katılımı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması 

Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim Hakkı; Sezer, Türker; Akşin Yavuz, Ezgi (2018)
Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs (2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. ...
Thumbnail

Çocuk, teknoloji ve medya: Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışma 

Veziroğlu Çelik, Mefharet; Acar, İbrahim Hakkı; Bilikci, Ceren Aleyna; Şahap, Gülşah; Yalvaç, Büşra Meltem (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim uygulamalarında teknoloji ve medya kullanımlarına ilişkin görüşlerini incelemek ve her iki öğretmen grubunun teknoloji ve medya kullanımları ...
Thumbnail

Children’s learning behaviors: Psychometric properties of the preschool learning behavior scale in Turkey 

Veziroğlu Çelik, Mefharet; Acar, İbrahim Hakkı (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2018)
The purpose of the current study was to adapt the Preschool Learning Behaviors Scale (PLBS), which was developed by McDermott, Leigh, and Perry (2002) to Turkish and examine reliability and validation. The PLBS is a 29-item ...
Thumbnail

Okul öncesi eğitimde yapılandırılmamış oyuna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi 

Özgünlü, Merve; Veziroğlu Çelik, Mefharet (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim uygulamalarına ve yapılandırılmamış (serbest) oyuna ilişkin görüşlerini belirlemek ve çocukların oyunlarına dahil olma durumlarını incelemektir. Araştırma kapsamında, ...
Thumbnail

Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde uygulamayı tercih ettikleri etkinlik türlerine ilişkin görüşleri 

Kılıç, Zeynep; Tunçeli, Hilal İlknur; Ünsal, Fatma Özge (Ankara Üniversitesi, 2021)
Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde uygulamayı tercih ettikleri etkinlik türlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ...
Thumbnail

Okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş çocuklarının uygulanan etkinliklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi 

Kılıç, Zeynep; Ünsal, Fatma Özge; Yorulmaz, Alper (Trakya Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmanın temel amacı 5 yaş çocuklarının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan etkinlikler hakkındaki düşüncelerini ve bu düşünceler üzerinden çocukların ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırmanın amacına uygun ...
Thumbnail

Okul öncesi öğretmen adaylarının kontrol odağı ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi 

Zembat, Rengin; Tunçeli, Hilal İlknur; Akşin Yavuz, Ezgi; Kılıç, Zeynep (Bayburt Üniversitesi, 2018)
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının kontrol odağı ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde ...
Thumbnail

Assessment of the relationships between parents and teachers: Validation and reliability study the parent-teacher relationship scale 

Acar, İbrahim Hakkı; Uçuş Güldalı, Şükran (2017)
This study aims to adapt Parent-Teacher Relationship Scale (PTRS), which was developed by Vickers and Minke (1995) to Turkish and conduct the reliability and validity analyses. The PTRS is a 24-item scale that is designed ...
Thumbnail

Difficult temperament and children’s peer relations: The moderating role of quality of parent–child relationships 

Acar, İbrahim Hakkı; Pérez-González, Sam; Kutaka, Traci Shizu; Yıldız, Süleyman (Routledge, 2019)
The current study is an examination of contributions of difficult temperament and qualities of parent–child relationship to Turkish children’s peer relations, with a specific focus on the moderating role of parent–child ...
Thumbnail

Children’s emotion regulation and attachment to parents: Parental emotion socialization as a moderator 

Ahmetoğlu, Emine; İlhan Ildız, Gökçen; Acar, İbrahim Hakkı; Encinger, Amy Johnson (Society for Personal Research, 2018)
We examined the associations among parental emotion socialization, and children's emotion regulation and attachment to parents. In particular, we examined the moderating role of parental emotion socialization in the ...
  • 1
  • 2
  • 3



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAcar, İbrahim Hakkı (20)Veziroğlu Çelik, Mefharet (9)Kılıç, Zeynep (5)Garcia, Aileen (4)Raikes, Helen (4)Ahmetoğlu, Emine (3)Rudasill, Kathleen Moritz (3)Yıldız, Süleyman (3)Akşin Yavuz, Ezgi (2)Colgrove, Amy (2)... View MoreSubjectTurkish Children (8)Preschool Children (4)Early Childhood (3)Preschool (3)Self-Regulation (3)Social Competence (3)Activity Types (2)American Children (2)Child Temperament (2)Confirmatory Factor Analyses (2)... View MorePublication Type
article (27)
Languageeng (21)tur (6)Publication CategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (19)Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (8)Access Typeinfo:eu-repo/semantics/openAccess (16)info:eu-repo/semantics/embargoedAccess (10)Attribution 4.0 International (1)info:eu-repo/semantics/closedAccess (1)Date Issued2018 (9)2020 (6)2019 (4)2017 (3)2022 (3)2021 (2)Full Text StatusWith Full Text (26)Without Full Text (1)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.