Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkboğa, Sema
dc.contributor.authorArık, Engin
dc.date.accessioned10.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-10T19:56:27Z
dc.date.available10.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-10T19:56:27Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationAkboğa, S. ve Arık, E. (2018). Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının medyada görünürlüğü. İnsan & Toplum, 8(1), 37-65. https://dx.doi.org/10.12658/M0224en_US
dc.identifier.issn2146-7099
dc.identifier.issn2602-2745
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.12658/M0224
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/2708
dc.descriptionWOS: 000455197000002en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'deki sivil toplum kuruluşlarının medyada ne kadar görünür olduğu ve hangi medya kuruluşlarında ne kadar haber yapıldığı incelenmiştir. Araştırmada 1 Aralık 2016-1 Haziran 2017 tarihleri arasındaki ulusal gazeteler, çevrimiçi medya kuruluşları ve yabancı medyanın Türkçe yayınları olmak üzere toplam 19 medya kuruluşunun haber portallarından çevirimiçi veri toplanarak dernek/vakıf haberleri taranmış ve bulgular derlem dilbilimi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Bu dönemde 410.937 haberden sadece 4.895'i belli bir dernek/vakıf ile ilgilidir. En çok dernek/vakıf haberi yapan ilk üç medya kuruluşu sırasıyla Milli Gazete, Birgün ve Yeni Şafak'tır. Bu haber portallarında toplam 1.221 farklı dernek/vakıfla ilgili en az 1 adet haber yapılmıştır. Toplam dernek/vakıf sayısının ancak %1'i hakkında haber bulunduğu için Türkiye'de vakıf/derneklerin medyadaki görünürlüğü düşüktür. Yüksek tirajlı Hürriyet, Sabah ve Habertürk gibi gazetelerin de tüm haberleri içinde vakıf/dernek haberlerinin oranı düşüktür. En çok haber yapılan 10 dernek/vakıf sırasıyla İHH, FETÖ/KHK ile kapatılan dernekler, Anadolu Gençlik Derneği, Ensar Vakfı, Türkiye Maarif Vakfı, Aladağ Kurs ve Okul Talebelerine Yardım Derneği, Türkiye Diyanet Vakfı, İnsan Hakları Derneği, TÜGVA ve Furkan Vakfı'dır. Bir gazetenin ideolojik duruşunun bu vakıf/derneklerin hangisi ile ilgili haber yaptığı üstünde bir etkisi olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis research explores media publicity of civil society organizations focusing on news published by the Turkish media. The data were obtained from 19 news portals, including dailies and Turkish news released by international media outlets between December 1, 2016 and June 1, 2017. News about associations/foundations was selected and analyzed by corpus linguistic methods. There were 4,883 news about associations/foundations out of 410,937 news. The news portals which published most of this news were Millî Gazete, Birgun, and Yeni Safak. There was at least one news for a total of 1,221 associations/foundations; therefore, only 1% was represented in the news papers, indicating limited media publicity. Another finding was the low proportion of these in newspapers with high circulation, such as Hurriyet, Sabah, and Haberturk. The top 10 were the IHH Humanitarian Relief Foundation, associations/foundations closed after the coup attempt on July 15, 2016, the Anadolu Youth Association, the Ensar Foundation, the Turkish Maarif Foundation, the Aladag Student Support Association, the Turkiye Diyanet Foundation, the Human Rights Association, the Turkish Youth Foundation, and the Furkan Foundation. Therefore, the media's political stance affects which associations/foundations are visible in the news.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİlmi Etüdler Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSivil Toplum Kuruluşları (STK)en_US
dc.subjectDernekleren_US
dc.subjectVakıflaren_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectDerlem Dilbilimien_US
dc.subjectNon-Governmental Organizations (NGOs)en_US
dc.subjectAssociationsen_US
dc.subjectFoundationsen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectCorpus Linguisticsen_US
dc.titleTürkiye’de sivil toplum kuruluşlarının medyada görünürlüğüen_US
dc.title.alternativeMedia publicity of civil society organizations in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİnsan & Toplumen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0937-9961en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.12658/M0224en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster