Browsing Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 33
-
2-8 yaş arasındaki çocukların fonolojik gelişimlerinin phon yazılımı ile incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, tipik gelişim gösteren çocukların konuşma seslerini edinimi ve fonolojik işlemleri incelenmektedir. Katılımcılar ana dili Türkçe olan 2;0-8;0 yaş aralığındaki 120 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı ... -
5-7 yaş arasında konuşma sesi bozukluğu olan ve olmayan çocukların dil gelişimi ve bilişsel gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Konuşma sesi bozukluğu (KSB) olan çocuklara dair yapılan çalışmalar, bu çocukların KSB'ye ve bilişsel becerilerine bağlı olarak tipik gelişim gösteren akranlarına göre akademik becerilerde zorlandıklarını göstermektedir. ... -
6-12 yaş arası kekemelik tanısı almış çocukların ebeveynlerinin dil ve konuşma terapisi öncesi ve sonrasında kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)6-12 yaş arası kekemelik tanısı almış ve terapi alan çocukların dil ve konuşma terapisi öncesi ve sonrasında ebeveynlerindeki kaygı düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılan bu çalışmada İstanbul ilinde yaşayan 30 ... -
Afazi etki ölçeği-21: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Afazi Etki Ölçeği-21 (AIQ-21), İngiltere'de afazili bireylerde rutin olarak kullanılan, bireyin kendi perspektifinden yaşam kalitesini ölçmeye yarayan bir araçtır. Bu çalışmada, Swinburn ve diğerleri (2018) tarafından ... -
Afazili bireyler ve sağlıklı bireylerdeki sıfat kullanımı
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada afazili bireylerin sıfat üretiminin, sağlıklı bireylerin sıfat üretiminden farklı olup olmadığı bir değerlendirme aracı kullanılarak belirlenip, afazili bireylerin geliştirilen bu araçta yer alan farklı alt ... -
Akut inmeli hastalarda algısal ve fiberoptik endoskopik yutma değerlendirmesi: TR-MMASA, P-as ve foas arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, akut inmeli hastalarda TR-MMASA, P-AS ve FOAS değerlendirme araçlarının birbirleri ile ilişkisi incelenmektedir. Bunlara ek olarak yaş, cinsiyet, inme tipi ve lezyon tarafı değişkenlerinin bu değerlendirme ... -
Akut inmeli hastalarda modifiye MANN yutma değerlendirme testi'nin Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Akut inmeli hastalarda görülen disfajiyle birlikte hayati risk taşıyan bazı problemler ortaya çıkar. Erken dönemde gerekli tedbirlerin alınabilmesi için yutma fonsiyonunun klinik değerlendirmesi oldukça önemlidir. Dünyada ... -
Çocuklarla çalışan hekimlerin ve eğitimcilerin dil ve konuşma bozuklukları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Dil ve konuşma bozukluğuna sahip çocuklar aileleri tarafından fark edilemediği durumlarda çocukla etkileşime giren, çocuğu gözlemleyen uzmanlara büyük rol düşmektedir. Bu araştırmada, çocuklarla çalışan hekimlerin ve ... -
Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerini değerlendirmektedir ve bu tanı kriterlerini fonolojik bozukluğu olan çocuklarla ve tipik gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırmaktadır. Örneklem gruplarını ... -
Dudak damak yarığı ile doğan bebeklerin beslenme problemlerine yönelik online aile eğitimi etkililiğinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dudak damak yarığına (DDY) sahip olan bebekler, ağız yapılarında görülen anatomik farklılık sebebiyle beslenmede ciddi problemler yaşayabilmekte ve gelişim geriliği riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Aynı zamanda ... -
Dudak damak yarığı olan çocukların anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, dudak damak yarığı (DDY) olan çocukların oral anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma grubu 3;2 – 15 yaş aralığında, DDY'si olan 40 çocuktan ... -
Dudak-damak yarığı değerlendirme formu'nun sendromik ve sendromik olmayan olguları ayırt edici maddelerinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Doğumdan erişkinliğe kadar uzun süreli takip ve tedavi süreci gerektiren dudak damak yarığı olan bireyler kimi zaman sendromlarla ilişkilendirilmektedir. Bu nedenle, dil ve konuşma terapistleri, değerlendirme yaparken ... -
Dudak-damak yarıklı çocuğu olan annelerin etkileşim becerilerinde online eğitimin etkililiğinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dudak-damak yarığı, çeşitli nedenlerle konjenital olarak ortaya çıkabilen ve çocuğun farklı gelişim alanlarını etkileyen orofasiyel bir anomalidir. Yapısal olarak görülen bu farklılık, çocukların dil ve konuşma gelişimlerinin ... -
Erken sosyal iletişim ölçeği (ESCS)'nin Türkçe'ye uyarlanması: Pilot çalışma
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Erken Sosyal İletişim Ölçeği (ESCS), erken gelişim döneminde bilişsel, gelişimsel aşamaları göz önünde bulundurarak hem belirli davranışların gelişimsel karmaşıklık düzeyinin hem de spesifik davranışların kişilerarası veya ... -
İlkokul sınıf öğretmenlerinin kekemelik hakkındaki tutumu- İstanbul örneklemi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Kekemelik, konuşmanın akışını ve pürüzsüzlüğünü bozan, tekrarlar, bloklar, uzatmalar, duraklamalar ve eklemelerle karakterize bir konuşma bozukluğu olup, dil ve konuşma bozukluklarının en yaygın görülen türlerindendir. ... -
Kekeleyen ve kekelemeyen 12-18 yaş arası çocuk ve ergenlerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarının karşılaştırılması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Mevcut araştırmada, kekeleyen ve kekelemeyen 12.0-18.11 yaş arasındaki bireylerin pandemi dönemindeki sosyal medya kullanımı ve alt boyutları olan sosyal yetkinlik, paylaşım ihtiyacı, öğretmenlerle ilişki düzeyleri, sosyal ... -
Kekeleyen ve kekelemeyen 8-12 yaş arası çocukların yaşam kalitesi bulgularının karşılaştırılması – İstanbul örneklemi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmamızda, kekeleyen ve kekelemeyen 8-12 yaş arası çocukların ve ebeveynlerinin yaşam kalitesi bulgularının fiziksel işlevsellik, duygusal işlevsellik, sosyal işlevsellik ve okul işlevselliği alt başlıklarında ... -
Kekeleyen ve kekelemeyen okul çağı çocuk ebeveynlerinin çok boyutlu mükemmeliyetçilik düzeylerinin karşılaştırılması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Mevcut araştırmada, kekeleyen ve kekelemeyen 6.0-12.11 yaş arasındaki okul çağı çocuk ebeveynlerinin genel mükemmeliyetçilik düzeylerinin ve mükemmeliyetçiliğin alt boyutları olan kendine yönelik, başkasına yönelik ve ... -
Kekemeliği olan bireylerin akıcısız konuşmayı telafi etmek için kullandıkları konuşma tekniklerine akıcı konuşan dinleyicilerin tepkisi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de akıcı konuşan bireylerin kekemeliği olan bireylerle konuşurken, bu bireylerin kullandığı konuşma tekniklerinden hangisini veya hangilerini daha doğal bulup tercih ettiklerini ve buna bağlı ... -
Kekemeliği olan yetişkin bireylerde olumsuz düşünce ve inançların kekemelik şiddeti ile ilişkisi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Kekemelik çeşitli motor davranışları içeren, duygusal, dilsel, bilişsel ve duyusal birçok alanı kapsayan çok boyutlu, dinamik bir konuşma bozukluğudur. Duygusal boyutlarından biri olan kaygı çoğunlukla kekemeliğe eşlik ...