• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The contributions of relationships with parents and teachers to Turkish children's antisocial behaviour

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.314Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2018

Yazar

Acar, İbrahim Hakkı
Evans, Moon Y. Q.
Rudasill, Kathleen Moritz
Yıldız, Süleyman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Acar, İ. H., Evans, M., Rudasill, K. ve Yıldız, S. (2018). The contributions of relationships with parents and teachers to Turkish children's antisocial behaviour. Educational Psychology, 38(7), 877-897. https://dx.doi.org/10.1080/01443410.2018.1441377

Özet

The present study examined the concurrent contributions of parent-child and teacher-child relationship quality to Turkish children's antisocial behaviour, with a specific focus on the moderating role of teacher-child relationships (closeness and conflict) on parent-child relationships when predicting antisocial behaviour. Participants were 94 children (56 boys) with mean age of 7.05years (SD=.88) enrolled in 24 classrooms from five elementary schools in a suburban school district in Turkey. Mothers reported on their relationship with children and teachers reported on their relationships with children as well as children's antisocial behaviour. SAS PROC MIXED was used to test hierarchical regression models of children nested within classrooms. Results showed that teacher-child conflict moderated the association between parent-child conflict and children's antisocial behaviour. Such that, higher parent-child conflict was related to higher levels of antisocial behaviour at the context of higher levels of teacher-child conflict. In addition, teacher-child closeness also moderated the association between parent-child conflict and children's antisocial behaviour. Such that when teacher-child closeness was at average or high levels, lower levels of parent-child conflict was related to lower levels of antisocial behaviour. Teacher-child conflict was positively associated with children's antisocial behaviour. Limitations and future directions of the current study are discussed.

WoS Q Kategorisi

Q2

Scopus Q Kategorisi

Q1

Kaynak

Educational Psychology

Cilt

38

Sayı

7

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1080/01443410.2018.1441377
https://hdl.handle.net/20.500.12511/2309

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [27]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5808]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5978]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Medipol

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
DSpace@Medipol by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Medipol:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.