• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Financial implications of relationship marketing in airline business

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Dinçer, Hasan
Hacıoğlu, Ümit
Özdemir, Aydın

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Dinçer, H., Hacıoğlu, Ü. ve Özdemir, A. (2015). Financial implications of relationship marketing in airline business. Handbook of Research on Behavioral Finance and Investment Strategies: Decision Making in the Financial Industry içinde (405-447. ss.). IGI Global. https://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-7484-4.ch025

Özet

Relationship marketing promises a change from vendor, product and price centered marketing concept to a new people, Long-Term relationships and value centered marketing concept for airline companies in search of a messiah who will rescue them from bleeding to death because of monopolized supply market, duplicated services, financial crises, heavy pressure of competition and low profit margins. In this chapter, definitions and short background of relationship marketing are revised by focusing on components of the concept and relations with customer loyalty, customer value and basic notions. A glance at the airline industry takes place with a focus on relationship marketing and airline business on the basis of implication aspects such as frequent flyer programs, global distribution systems and internet. Specifically, domains of relationship marketing concept on the airline business are analyzed in detail specific to cost and profitability balance.

Kaynak

Handbook of Research on Behavioral Finance and Investment Strategies: Decision Making in the Financial Industry

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12511/1568
https://dx.doi.org/10.4018/978-1-4666-7484-4.ch025

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [98]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5808]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Medipol

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
DSpace@Medipol by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Medipol:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.