• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace@Medipol
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
  •   DSpace@Medipol
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 18

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Mindful self-care scale (mscs): Adaptation and validation in a normative Turkish sample 

Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah (Eurasian Society of Educational Research, 2018)
The aim of this study was to adapt and validate Mindful Self-Care Scale (MSCS) with a normative Turkish sample. Participants of the study were 330 university students (232 females and 98 males) along with the age mean of ...
Thumbnail

Academic self-efficacy and academic procrastination: Exploring the mediating role of academic motivation in Turkish university students 

Malkoç, Asude; Kesen Mutlu, Aynur (Horizon Research Publishing, 2018)
The aim of this study has been to investigate the relationships among academic self-efficacy, academic motivation, and academic procrastination. The study has further delved into the question of whether academic motivation ...
Thumbnail

Transition practices and children's development during kindergarten: The role of close teacher-child relationships 

Zulfiqar, Najia; LoCasale-Crouch, Jennifer; Sweeney, Baverly D.; DeCoster, Jamie; Rudasill, Kathleen Moritz; McGinnis, Colin; Acar, İbrahim Hakkı; Miller, Kathleen (Springer International Publishing, 2018)
Children's early school success is critical, and evidence suggests that when kindergarten teachers provide more transition practices as children prepare to enter kindergarten, they show improved outcomes in kindergarten. ...
Thumbnail

Aile katılımı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması 

Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim Hakkı; Sezer, Türker; Akşin Yavuz, Ezgi (2018)
Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs (2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. ...
Thumbnail

Interpersonal emotion regulation scale (IERS): Adaptation and psychometric properties in a Turkish sample 

Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep (Ijate-Int Journal Assessment Tools Education, 2018)
This study aims to test the validity and reliability of the Turkish adaption of Hofmann, Carpenter and Curtis' (2016) Interpersonal Emotion Regulation Scale (IERS). The original scale is comprised of four sub-dimensions; ...
Thumbnail

Çocuk, teknoloji ve medya: Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışma 

Veziroğlu Çelik, Mefharet; Acar, İbrahim Hakkı; Bilikci, Ceren Aleyna; Şahap, Gülşah; Yalvaç, Büşra Meltem (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim uygulamalarında teknoloji ve medya kullanımlarına ilişkin görüşlerini incelemek ve her iki öğretmen grubunun teknoloji ve medya kullanımları ...
Thumbnail

Değer odaklı yaşam ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması 

Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)
Bu araştırmada, Wilson ve Groom (2002) tarafından geliştirilen Değer Odaklı Yaşam Ölçeği’ nin (DOYÖ) Türk kültürüne uyarlaması, geçerlik ve güvenirliğin sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, yaşları 18-32 ...
Thumbnail

Children’s learning behaviors: Psychometric properties of the preschool learning behavior scale in Turkey 

Veziroğlu Çelik, Mefharet; Acar, İbrahim Hakkı (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2018)
The purpose of the current study was to adapt the Preschool Learning Behaviors Scale (PLBS), which was developed by McDermott, Leigh, and Perry (2002) to Turkish and examine reliability and validation. The PLBS is a 29-item ...
Thumbnail

Ergen annelerine uygulanan ebeveyn stresini yönetme programının etkililiği 

Arıcı Özcan, Neslihan; Arslan, Reyhan (Sakarya Üniversitesi, 2018)
Bu araştırma, TEOG sınavına hazırlanan ergenlerin annelerine uygulanan Ebeveyn Stresini Yönetme Programı’nın (ESYP) annelerin anne-babalık stres ve ebeveyn mantıkdışı inanç düzeylerine ve ergenlerin anne baba beklentilerine ...
Thumbnail

Okul öncesi eğitimde yapılandırılmamış oyuna ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi 

Özgünlü, Merve; Veziroğlu Çelik, Mefharet (Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018)
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim uygulamalarına ve yapılandırılmamış (serbest) oyuna ilişkin görüşlerini belirlemek ve çocukların oyunlarına dahil olma durumlarını incelemektir. Araştırma kapsamında, ...
  • 1
  • 2



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAcar, İbrahim Hakkı (7)Arslan, Reyhan (5)Malkoç, Asude (4)Aslan Gördesli, Meltem (3)Aydın Sünbül, Zeynep (3)Veziroğlu Çelik, Mefharet (3)Çekici, Ferah (3)Ahmetoğlu, Emine (2)Akşin Yavuz, Ezgi (2)Kılıç, Zeynep (2)... View MoreSubjectEmotion Regulation (2)Okul Öncesi (2)Okul Öncesi Eğitim (2)Preschool (2)Teacher (2)Turkish Children (2)Academic Expectation Stress (1)Academic Motivation (1)Academic Procrastination (1)Academic Self Efficacy (1)... View MorePublication Typearticle (17)bookPart (1)Languageeng (11)tur (7)Publication CategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (10)Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (7)Kitap Bölümü - Uluslararası (1)Access Typeinfo:eu-repo/semantics/openAccess (15)info:eu-repo/semantics/embargoedAccess (3)Attribution 4.0 International (1)Date Issued
2018 (18)
Full Text StatusWith Full Text (18)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
DSpace@Medipol by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Medipol:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.