• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 80

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A Study of the learners metaphorical perceptions of literary genres 

Ekiz, Merve; Mutlu Kesen, Aynur (2016)
The perception of language has been studied from various aspects to date, whereas how students perceive literature remains today a less researched area. The quantity of qualitative research concerning the perception of ...
Thumbnail

Pre-service english language teachers' views of the effective teacher and teaching 

Kesen Mutlu, Aynur; Özkan, Yonca (2017)
Researchers in the field of foreign language teaching and learning have for a long time conducted studies of learners' perceptions regarding their perspectives, beliefs, thoughts, and values about language learning, the ...
Thumbnail

Mindful self-care scale (mscs): Adaptation and validation in a normative Turkish sample 

Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah (Eurasian Society of Educational Research, 2018)
The aim of this study was to adapt and validate Mindful Self-Care Scale (MSCS) with a normative Turkish sample. Participants of the study were 330 university students (232 females and 98 males) along with the age mean of ...
Thumbnail

Second career teachers: Reasons for career change and adaptation 

Koç, Mehmet Hilmi (Cukurova Unıversity, 2019)
This study aims to conduct an in-depth study on the teachers who began their first careers in jobs outside teaching and then started teaching as a second career. In the study, the phenomenological design, one of the ...
Thumbnail

Academic self-efficacy and academic procrastination: Exploring the mediating role of academic motivation in Turkish university students 

Malkoç, Asude; Kesen Mutlu, Aynur (Horizon Research Publishing, 2018)
The aim of this study has been to investigate the relationships among academic self-efficacy, academic motivation, and academic procrastination. The study has further delved into the question of whether academic motivation ...
Thumbnail

Aile katılımı ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması 

Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim Hakkı; Sezer, Türker; Akşin Yavuz, Ezgi (2018)
Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs (2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. ...
Thumbnail

Çocukluk dönemi duygusal istismarı ile depresyon arasındaki ilişkide erken dönem uyumsuz şemaların aracı rolüne ilişkin bir gözden geçirme 

Arslan, Reyhan (2016)
Çocuğun büyüme ve gelişmesini olumsuz yönde etkileyen her türlü davrany? olarak tanymlanabilen çocukistismary yüzyyllardyr var olan bir durum olmasyna kar?yn,ancak son yüzyylda tybbi ve sosyal açydan önem kazanmaya ...
Thumbnail

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin okullardaki rehberlik servisini değerlendirmeleri 

Donat Bacıoğlu, Seda; Onat Kocabıyık, Oya; Malkoç, Asude (2017)
Bu çalışmanın temel amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulların rehberlik servisi ve rehberlik hizmetlerinin işleyişine ...
Thumbnail

Interpersonal emotion regulation scale (IERS): Adaptation and psychometric properties in a Turkish sample 

Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep (Ijate-Int Journal Assessment Tools Education, 2018)
This study aims to test the validity and reliability of the Turkish adaption of Hofmann, Carpenter and Curtis' (2016) Interpersonal Emotion Regulation Scale (IERS). The original scale is comprised of four sub-dimensions; ...
Thumbnail

Okul psikolojik danışmanlarının çocuk istismarıyla çalışma yeterliliklerine ilişkin nitel bir araştırma 

Uçar, Semra; Yıldız, Yelda; Dursun-Bilgin, Meltem; Baştemur, Şule (Hacettepe Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının, çocuk istismarı konusundaki yeterliliklerini nasılanlamlandırdıklarının incelenmesidir. Bu amaçla farklı okul kademelerinde çalışan 30 psikolojik danışman ilegörüşülmüştür. ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 8



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAcar, İbrahim Hakkı (9)Arslan, Reyhan (9)Malkoç, Asude (9)Solhi, Mehdi (8)Aslan Gördesli, Meltem (7)Aydın Sünbül, Zeynep (7)Kesen Mutlu, Aynur (6)Çekici, Ferah (6)Andarab, Mehdi Solhi (5)Kılıç, Zeynep (5)... View MoreSubjectDepresyon (3)Mindfulness (3)Preschool (3)Reliability (3)Turkish Children (3)University Students (3)Validity (3)Activity Types (2)Argumentation (2)Confirmatory Factor Analyses (2)... View MorePublication Typearticle (80)Languageeng (54)tur (26)Publication CategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (46)Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (34)Access Type
info:eu-repo/semantics/openAccess (80)
Attribution 4.0 International (10)Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (2)Attribution-NonCommercial 4.0 International (1)Date Issued2020 (19)2018 (15)2019 (13)2022 (12)2021 (9)2017 (8)2016 (4)Full Text StatusWith Full Text (80)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.