• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   [email protected]
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   [email protected]
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparing measures of spontaneous speech of Turkish-speaking children with and without language impairment

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (254.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Topbaş, Seyhun
Maviş, İlknur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Topbaş, S. ve Maviş, İ. (2016). Comparing measures of spontaneous speech of Turkish-speaking children with and without language impairment. Multilingual Perspectives on Child Language Disorders içinde (209-227. ss.).

Özet

Children with language impairments (LIs) have deficits in one or more ofthe language areas, including phonology, syntax, morphology, semanticsand pragmatics. In Turkey, identification of children with LI has recentlybeen raised as an important issue. Speech-language therapy (SLT) is ayoung profession in Turkey, although it is growing rapidly (Topbaş, 2006).As part of the new professional law establishing SLT, regulations setforth by the Ministry of Health (2011) in cooperation with the Ministryof National Education (MoNE, 2014) included obligations to offer SLTservices to individuals with speech-language impairments. Until a decadeago, the identification of children with LIs (including those who wouldnow be diagnosed with specific language impairment [SLI]) was left to theintuition of doctors or other professionals’ opinions. Language disorderswere (a) included along with developmental disabilities occurring secondaryto hearing impairment, mental retardation, learning disabilities, autism andother organic, neurological or psychiatric disorders; or (b) denied altogether,often by taking a wait-and-see approach for many years. No doubt, manychildren were inappropriately underdiagnosed or unattended.

Kaynak

Multilingual Perspectives on Child Language Disorders

Cilt

14

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12511/1485

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [6]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5315]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5530]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

[email protected]

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.