Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkan Oğul, Özden
dc.contributor.authorUs, Elif Pelinsu
dc.date.accessioned2023-12-06T10:58:56Z
dc.date.available2023-12-06T10:58:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-20
dc.identifier.citationUs, E. P. (2022). Pandemi sürecinin yaşlı bireylerin bilişsel performansları üzerindeki rolü. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11962
dc.description.abstractCovid-19 sonucu alınan pandemi kararları doğrultusunda ülkemizde ve tüm dünyada bu süreç, her ne kadar birey sağlığını koruma amaçlı olsa da peşinde birtakım sosyal, bilişsel ve psikolojik sorunları getirmiştir. Getirilen yasaklar neticesinde kapanma koşullarından en fazla etkilenen yaş gruplarından biri yaşlı yetişkinler olmuştur. Bu sebeplerden yola çıkılarak araştırmamız yaşlı popülasyonla yürütülmüş olup izole yaşam koşullarının, kişilerin bilişsel performansları üzerindeki rolü değerlendirilerek bir durum analizi yapılmıştır. Araştırmamız Covid-19 geçirmiş ya da geçirmemiş, hafif bilişsel bozukluğu olan ve sağlıklı 23 yaşlı yetişkinle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların pandemi öncesi ve sonrası nöropsikolojik değerlendirmeleri (NPD) yapılmış; cinsiyet, yaş ve eğitim yılı değişkenleri açısından birbiriyle benzer olan grupların değerlendirme sonuçları karşılaştırılmıştır. Katılımcıların global bilişsel becerileri; Montreal Bilişsel Değerlendirme Ölçeği (MOBİD), Standardize Mini Mental Test (SMMT), Saat Çizim Testi ile bellek fonksiyonları; Öktem Sözel Bellek Süreçleri Testi (Ö-SBST), Mantıksal Bellek Testi ile dikkat fonksiyonları İleri ve Geri Sayı Menzili Testi ile, yürütücü işlevleri; Semantik Akıcılık Testi ile dil becerileri Boston Adlandırma Testi ile yaşam doyumları Yaşam Doyuma Dair Subjektif Değerlendirme ile değerlendirilmiştir. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda, izolasyon sonrası hafif bilişsel bozukluğu olan bireylerin; global bilişsel becerileri, mantıksal bellek ve akıcılık puanlarında, sağlıklı olan bireylerin ise global bilişsel becerileri ve dikkat becerilerinde bir azalma olduğu tespit edilmiştir. Her İki grup pandemi sonrası süreçte kıyaslandığında karmaşık dikkat becerilerinin, hafif bilişsel bozukluğu olan grupta anlamlı şekilde daha düşük olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn line with the pandemic decisions taken as a result of Covid-19, this process in our country and all over the world has brought some social, cognitive and psychological problems, although it is aimed at protecting individual health. As a result of the bans, one of the age groups most affected by the closure conditions has been older adults. Based on these reasons, our research was conducted with the elderly population and a situation analysis was conducted by evaluating the role of isolated living conditions on the cognitive performance of individuals. Our research was conducted with 23 healthy adults with mild cognitive impairment, with or without Covid-19. Neuropsychological assesment of the participants before and after the pandemic were made; Assessment results of groups that were similar to each other in terms of gender, age and years of education were compared. Global cognitive skills of participants; Memory functions with Montreal Cognitive Assessment Scale (MoCA), Mini Mental State Examination (MMSE), Clock Drawing Test; Öktem Verbal Memory Processes Test, Logical Memory Test and attention functions with Digit Span Test, executive functions; Language skills were evaluated with the Semantic Fluency Test, and the Boston Naming Test, and life satisfaction was assesed with the Subjective Assessment of Satisfaction with Life. As a result of the statistical analysis, individuals with mild cognitive impairment after isolation; It was determined that there was a decrease in global cognitive skills, logical memory and fluency scores, and a decrease in global cognitive skills and attention skills of healthy individuals. When both groups were compared in the post-pandemic period, it was observed that complex attention skills were significantly lower in the group with mild cognitive impairment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectHafif Bilişsel Bozukluken_US
dc.subjectİzolasyonen_US
dc.subjectNöropsikolojik Değerlendirmeen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectIsolationen_US
dc.subjectMild Cognitive Impairment Neuropsychological Assessmenten_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.titlePandemi sürecinin yaşlı bireylerin bilişsel performansları üzerindeki rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of the pandemic process on cognitive performance of elderly individualsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bilişsel Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorUs, Elif Pelinsu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster