Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBudak, Miray
dc.contributor.authorBostancı, Hilal
dc.date.accessioned2023-12-06T08:26:42Z
dc.date.available2023-12-06T08:26:42Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-01
dc.identifier.citationBostancı, H. (2022). Yürütücü fonksiyonlar ve sözel öğrenme arasındaki ilişkinin fNIRS ve EEG ile incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11956
dc.description.abstractKasıtlı akıl yürütme, kasıtlı eylem, duygu düzenleme ve karmaşık sosyal işlevsellik için gerekli olan, öğrenmeye ve değişen koşullara uyum sağlamaya izin veren yürütücü işlevler, düşünce, eylem ve duygunun bilinçli, yukarıdan aşağıya kontrolünü destekleyen bir dizi nörobilişsel beceridir. Çalışmalarda yürütücü işlevlerin ve öğrenmenin işlevsel olarak birbiriyle ilişkili olabileceğini öne süren hem davranışsal hem de anatomik temeller vardır. Bu çalışmanın amacı, yürütücü fonksiyonlar ve sözel öğrenme arasındaki ilişkinin fNIRS ve EEG ile araştırılmasıdır. fNIRS'da sözel öğrenme deneyinde hemodinamik yanıtlarda artış bulundu (p<0,05). Kodlama, geri çağırma ve uzun süreli bellek görevlerinde kortikal bölgelerde oksihemoglobin miktarının anlamlı derecede arttığı görüldü (p<0,05). Kodlama görevinde delta aktivasyonun yürütücü işlevler ve öğrenme deneyleri arasında frontal, temporal ve parietal bölgelerde anlamlı ilişki bulundu (p<0,05). Sonuç olarak çalışmamızda sözel öğrenme ve yürütücü işlevler arasındaki anlamlı ilişki anotomik ve davranışsal verilerle ispatlanmıştır.en_US
dc.description.abstractNeurocognitive skills support that conscious, top-down control of executive functions, thought, action, and emotion that allow learning and adapting to changing circumstances, necessary for deliberate reasoning, deliberate action, emotion regulation, and complex social functioning. There are both behavioral and anatomical bases in studies suggesting that executive functions and learning may be functionally interrelated. The aim of this study is to investigate the relationship between executive functions and verbal learning with fNIRS and EEG. An increase in hemodynamic responses was found in the verbal learning experiment in fNIRS (p<0.05). It was observed that the amount of oxyhemoglobin in the cortical regions increased significantly in encoding, recall and long-term memory tasks (p<0.05). In the coding task, a significant relationship was found between delta activation, executive functions and learning experiments in frontal, temporal and parietal regions (p<0.05). In conclusion, in our study, the significant relationship between verbal learning and executive functions has been proven by anatomical and behavioral data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBelleken_US
dc.subjectEEGen_US
dc.subjectfNIRSen_US
dc.subjectSözel Öğrenmeen_US
dc.subjectYürütücü İşlevleren_US
dc.subjectEEGen_US
dc.subjectExecutive Functionsen_US
dc.subjectfNIRSen_US
dc.subjectMemoryen_US
dc.subjectVerbal Learningen_US
dc.titleYürütücü fonksiyonlar ve sözel öğrenme arasındaki ilişkinin fNIRS ve EEG ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between executive functions and verbal learning with fNIRS and EEGen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Bilişsel Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0002-3009-5448en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorBostancı, Hilal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster