Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Nuran
dc.contributor.authorKezer, Aslıhan
dc.date.accessioned2023-11-30T09:14:58Z
dc.date.available2023-11-30T09:14:58Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05-26
dc.identifier.citationKezer, A. (2022). Ebelik son sınıf öğrencilerinin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeyleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11901
dc.description.abstractTanımlayıcı nitelikte yapılan bu çalışma, dördüncü sınıf ebelik öğrencilerinin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde ebelik lisans eğitimi veren yedi farklı üniversitenin ebelik bölümü dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Bu üniversitelerin dördüncü sınıf ebelik öğrenci sayısı 17- 72 arasında değişmekte olup, toplamda 373 dir. Veriler literatür doğrultusunda oluşturulan anket yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümünü sosyo-demografik özelliklere ilişkin soruları, ikinci bölümünü birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi içeren soruları içermektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, ölçeğin incelenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Araştırma değişkenlerinin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek üzere Kurtosis (Basıklık) ve Skewness (Çarpıklık) değerleri incelenmiştir. Verilerin analizinde parametrik yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre ölçek düzeylerindeki farklılaşmaların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve post hoc analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi toplam düzeyleri yüksek bulunmuştur. 24,359±4,984 (Min=0; Maks=29) Öğrencilerin birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin mezun olunca mesleği yapma istediğine göre farklılık gösterdiği (p=0.037<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin ebelerin halk sağlığı hizmetlerinde yeterliliğine göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin ebelerin halk sağlığı hizmetlerinde yeterli yer almasına göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışma tecrübesine göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05) belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre ebelik son sınıf öğrencilerinin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeyleri yüksek bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractTanımlayıcı nitelikte yapılan bu çalışma, dördüncü sınıf ebelik öğrencilerinin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde ebelik lisans eğitimi veren yedi farklı üniversitenin ebelik bölümü dördüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Bu üniversitelerin dördüncü sınıf ebelik öğrenci sayısı 17- 72 arasında değişmekte olup, toplamda 373 dir. Veriler literatür doğrultusunda oluşturulan anket yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplama aracının birinci bölümünü sosyo-demografik özelliklere ilişkin soruları, ikinci bölümünü birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi içeren soruları içermektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, ölçeğin incelenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Araştırma değişkenlerinin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek üzere Kurtosis (Basıklık) ve Skewness (Çarpıklık) değerleri incelenmiştir. Verilerin analizinde parametrik yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre ölçek düzeylerindeki farklılaşmaların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve post hoc analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi toplam düzeyleri yüksek bulunmuştur. 24,359±4,984 (Min=0; Maks=29) Öğrencilerin birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin mezun olunca mesleği yapma istediğine göre farklılık gösterdiği (p=0.037<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin ebelerin halk sağlığı hizmetlerinde yeterliliğine göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin ebelerin halk sağlığı hizmetlerinde yeterli yer almasına göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05), birinci basamak hizmetleri bilgi toplam düzeylerinin birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışma tecrübesine göre farklılık gösterdiği (p=0<0.05) belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre ebelik son sınıf öğrencilerinin birinci basamak sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeyleri yüksek bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBirinci Basamak Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectEbelik Eğitimien_US
dc.subjectEbelik Öğrencilerien_US
dc.subjectHalk Sağlığıen_US
dc.subjectMidwiferyen_US
dc.subjectMidwifery Educationen_US
dc.subjectMidwifery Studentsen_US
dc.subjectPrimary Health Careen_US
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleEbelik son sınıf öğrencilerinin birinci basamaksağlık hizmetlerine ilişkin bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeFi̇nal year students's levels of knowledge on pri̇marystage healtcareen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ebelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKezer, Aslıhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster