Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Pınar
dc.contributor.authorKuzu, Semih
dc.date.accessioned2023-11-21T05:25:18Z
dc.date.available2023-11-21T05:25:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKuzu, S. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değerleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11819
dc.description.abstractPandemi döneminde hemşirelik eğitiminin uzaktan eğitimle sürdürülmesi öğrencilerin kendi eğitimlerinde daha fazla sorumluluk almasını sağlarken, mesleki değer gelişimi açısından nasıl bir ilerleme kaydedildiğini merak konusu haline getirmiştir. Çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ve mesleki değer uyumları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak gerçekleştirildi. Araştırma evrenini 1 Ocak- 30 Mart 2021 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 1032 hemşirelik öğrencisi, örneklemini ise çalışma kriterlerine uyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 773 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri ''Kişisel Bilgi Formu'', ''Öz Yönetimli Öğrenme Beceri Ölçeği'' ve ''Hemşirelerin Mesleki Değerleri Ölçeği-Revize (HMDÖ-R)'' ile toplandı. İstatiksel analiz için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 programı kullanıldı. Öğrencilerin mesleki değer ölçeği toplam puan ortalaması 104,13±14,97; alt boyut puan ortalamaları ise bakım 64,13±9,45, profesyonellik 27,59±4,75 ve güven 12,41±1,91'idi. Hemşirelerin Öz Yönetimli Öğrenme Beceri Ölçeği toplam puan ortalaması 87,19±10,41; alt boyut puan ortalamaları güdülenme 30,37±3,81, öz kontrol 19,51±3,12, öz izleme 20,44±2,65, öz güven 16,86±2,25 olarak bulundu. Hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değer uyumları arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu belirlendi (r= 0,561; p<0,01). Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri arttıkça mesleki değer uyumlarının da arttığı belirlendi.en_US
dc.description.abstractContinuing nursing education with online education during the pandemic period has enabled students to take more responsibility in their own education, and it has made it a matter of curiosity how progress has been made in terms of professional value development. The study was carried out as a descriptive and relationship design to determine the relationship between nursing students self-directed learning skills and professional values. The population of the research consisted of 1032 nursing students studying at a university between January 1 and March 30, 2021, and the sample consisted of 773 students who met the study criteria and agreed to participate in the research. Research data were collected with the "Personal Information Form", "Self-Directed Learning Skills Scale" and "Nurses' Professional Values Scale-Revised (NPVS-R)". NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 program was used for statistical analysis. The mean score of the students professional value scale was 104.13±14.97; sub-scale mean scores were 64.13±9.45 for caregiving, 27.59±4.75 for professionalism and 12.41±1.91 for trust. Nurses Self-Directed Learning Skills Scale total score average was 87.19±10.41; sub-scale mean scores were found to be 30.37±3.81 for motivation, 19.51±3.12 for self-control, 20.44±2.65 for self-monitoring, and 16.86±2.25 for self-confidence. It was determined that there was a moderate positive correlation between nursing students self-directed learning skills and their professional values (r= 0,561; p<0.01). As a result, there was significant correlation between nursing students self-directed learning skills and their professional values.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile mesleki değerleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the self-di̇rected learning skills and professional values of nursing studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKuzu, Semih


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster