Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcı, Özlem
dc.contributor.authorKuru, Büşra
dc.date.accessioned2023-11-20T07:52:06Z
dc.date.available2023-11-20T07:52:06Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-21
dc.identifier.citationKuru, B. (2022). Pediatri acil servise başvuran çocukların ebeveynlerinde kaygı ve memnuniyet düzeyleri: bir pandemi hastanesi örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11812
dc.description.abstractAraştırma COVID-19 pandemisinde çocuk acil servise başvuru yapan ebeveynlerin kaygı ve memnuniyet düzeylerinin incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Bu çalışma Mart 2021- Ağustos 2021 tarihlerinde İstanbul ilinin bir şehir hastanesinin çocuk acil servisine başvuru yapan ebeveynler ile yapılmıştır. Veriler Ebeveyn-Çocuk Tanıtıcı Anket Formu, Durumluluk Kaygı Ölçeği ve Sağlık Bakım Memnuniyet Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ise Kruskal Wallis testi, Mann-Whitney U Testi ve Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada pandemi sürecinde çocuk acil servise başvuran ebeveynlerin %61.0'ının çocuk acil servise daha önce de başvurduğu, çocuk acil servise daha önce de başvuran katılımcıların %67.0'ının pandemi öncesinde 1-5 kez, %51.9'unun ise pandemi sonrasında bir kez acil servise başvurduğu görülmektedir. Ebeveynlerin pandemi sürecinde acil servise başvurmaları nedeniyle hissettikleri duyguların kızgınlık (%51.1), endişe (%46.3) ve memnuniyet (%2.6) olduğu bulunmuştur. Ebeveynlerin çoğu pandemi sürecinde yeterli izolasyon önlemleri alınmadığı için kaygı yaşadığını (%63.9), acil serviste pandemi hastalarının olmasının kendisini endişelendirdiğini (%74.3), böyle bir dönemde çocuğunu acil servise getirmekten dolayı endişeli olduğunu (%76.1) ve COVID-19 öncesi pediatrik acile daha sık başvurduklarını (%64.7) belirtmişlerdir. Ebeveynlerin Durumluk Kaygı Ölçeği (DKÖ) puan ortalamalarının 47.4±5.59, Sağlık Bakımı Memnuniyet Ölçeği (SBMÖ) puan ortalamalarının 83.88±7.41 olduğu saptanmıştır. Pandemi sürecinde çocuk acil servise başvuru yapan ebeveynlerin acil serviste çocuklarına verilen hizmetten COVID-19 pandemisi sebebiyle kaygı yaşadığı görülmektedir. Çocuk acil ünitelerinde ailelerin kaygılarını etkileyebilecek faktörlerin dikkate alınarak bütüncül hemşirelik bakımı verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe research was conducted descriptively to examine the anxiety and satisfaction levels of parents who applied to the pediatric emergency service during the Covid-19 pandemic.This study was conducted with parents who applied to the pediatric emergency department of a city hospital in Istanbul between March 2021 and August 2021. Data were collected using the Parent-Child Descriptive Questionnaire, the State Anxiety Scale, and the Health Care Satisfaction Scale.Kruskal Wallis test, Mann-Whitney U Test and Spearman correlation analysis were used to evaluate the data. In the study, 61.0% of the parents who applied to the pediatric emergency service during the pandemic period had applied to the pediatric emergency service before, 67.0% of the participants who applied to the pediatric emergency service before, and 51.9% of them went to the emergency room once before the pandemic appears to have applied.It was found that the emotions felt by the parents due to their application to the emergency service during the pandemic were anger (51.1%), anxiety (46.3%) and satisfaction (2.6%). Most of the parents experienced anxiety (63.9%) because adequate isolation measures were not taken during the pandemic process, the presence of pandemic patients in the emergency room worried them (74.3%), they were worried about bringing their child to the emergency room during such a period (76.1%), and they were more likely to go to the pediatric emergency before Covid 19. stated that they applied (64.7%). It was determined that the Parents' State Anxiety Inventory (DSS) mean score was 47.4±5.59, and the Health Care Satisfaction Scale (SSME) mean score was 83.88±7.41. It is seen that parents who apply to the pediatric emergency service during the pandemic process are worried about the service provided to their children in the emergency department due to the Covid-19 pandemic. It is suggested that holistic care should be given by considering the anxiety levels of families in pediatric emergency services.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectÇocuk Acilen_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectChild Emergenyen_US
dc.subjectParenten_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.titlePediatri acil servise başvuran çocukların ebeveynlerinde kaygı ve memnuniyet düzeyleri: Bir pandemi hastanesi örneğien_US
dc.title.alternativeAnxiety and satisfacti̇on levels in parents of chi̇ldren registeri̇ng to pediatric emergency department: A pandemic hospi̇tal exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKuru, Büşra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster