Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulama başarısı ve karar verme becerilerinin geliştirilmesinde web tabanlı simülasyonun etkisi
Citation
Demir, M. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulama başarısı ve karar verme becerilerinin geliştirilmesinde web tabanlı simülasyonun etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Abstract
Bir klinik karar verme süreci olan triyaj uygulamaları konusunda hemşirelik öğrencilerine farklı yöntemlerle bilgi ve becerilerin kazandırılması gerekmektedir. Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulaması ve karar verme becerilerinin geliştirilmesinde web tabanlı simülasyonun etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Ekim-Aralık 2021 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinde dördüncü sınıfta öğrenim gören ve çalışmaya dahil edilme kriterlerine uyan 169 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada girişim grubuna web tabanlı simülasyon uygulaması yapılırken kontrol grubuna müfredatta yer alan rutin eğitim programı takip edilmiştir. Çalışma verileri "Bireysel Özellikler Formu", "Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği", "Hemşirelikte Triyaj Uygulamalarına İlişkin Bilgi Değerlendirme Formu", "Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği" ve "Web Tabanlı Simülasyon Uygulama Modülü" ile toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin bireysel özelliklerinin benzer nitelikte olduğu belirlenirken, çoğunun hemşireliği isteyerek tercih ettiği ve daha önce triyaj konusunda bir eğitim almadığı belirlenmiştir. Araştırmada girişim ve kontrol grupları arasında klinik karar verme ve triyaj uygulamalarına yönelik bilgi puanları arasında uygulama öncesi ve sonrası anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Yeşil kategori içinde yer alan kolay ve zor kodlamalar değerlendirildiğinde, girişim grubunun hem kolay hem de zor kategoride kontrol grubuna oranla ortalama puanlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edildi (p=0,001; p<0,01). Sarı kategori içinde yer alan kolay ve zor kodlamalar değerlendirildiğinde, girişim grubunun kolay kategoride kontrol grubuna oranla ortalama puanlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edildi (p=0,007; p<0,01). Hemşirelik öğrencilerinin klinik karar vermelerinin geliştirilmesinde web tabanlı simülasyonun sınırlı etkisinin olduğu belirlenirken, triyaj uygulamalarının geliştirilmesinde önemli etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. It is aimed to gain knowledge and skills to nursing students with different methods on triage practices, which is a clinical decision-making process. In this study, it is aimed to examine the effect of web-based simulation on the development of triage practice and decision-making skills of nursing students. The research was carried out with 169 fourth-year students who met the inclusion criteria of a foundation university between October and December 2021. In the study, while the web-based simulation application was applied to the intervention group, the routine training program in the curriculum was followed to the control group. Study data were collected with "Individual Characteristics Form", "Clinical Decision Making Scale in Nursing", "Information Evaluation Form on Triage Practices in Nursing", "Student Satisfaction and Self-Confidence Scale in Learning" and "Web Based Simulation Application Module". While it was determined that the individual characteristics of the students participating in the study were similar, it was determined that most of them preferred nursing willingly and did not receive any training on triage before. In the study, no significant difference was found between the intervention and control groups in terms of clinical decision-making and triage knowledge scores before and after the application. When the easy and difficult codings in the green category were evaluated, it was determined that the mean scores of the intervention group were significantly higher than the control group in both the easy and difficult categories (p=0.001; p<0.01). When the easy and difficult codings in the yellow category were evaluated, it was determined that the mean scores of the intervention group in the easy category were significantly higher than the control group (p=0.007; p<0.01). While it was determined that web-based simulation had a limited effect on the development of clinical decision making of nursing students, it was concluded that it had a significant effect on the development of triage practices.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsphttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11810
Collections
- Tez Koleksiyonu [1089]