Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇifci Tekinarslan, İlknur
dc.contributor.authorSivrikaya, Tuğba
dc.contributor.authorKeskin, Nesime Kübra
dc.contributor.authorÖzlü, Özge
dc.contributor.authorUçar Rasmussen, Meryem
dc.date.accessioned10.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-10T19:36:08Z
dc.date.available10.07.201910:49:14
dc.date.available2019-07-10T19:36:08Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÇifci Tekinarslan, İ., Sivrikaya, T., Keskin, N., Özlü, Ö. ve Uçar Rasmussen, M. (2018). Kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin ebeveynlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi. İlköğretim Online (Elektronik), 17(1), 82-101. https://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413746en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/1073
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413746
dc.description.abstractBu çalışma kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin ebeveynlerinin gereksinimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan çalışmada “Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Ailelerinin Gereksinimlerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Türkiye’nin çeşitli illerinde kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin 70 anne ve 55 baba olmak üzere toplam 125 ebeveynden oluşan bir örneklem grubundan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS_17.0 istatistik paket programıyla ve betimsel istatistik yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda ebeveynlerin sırasıyla sosyal destek, bilgi, yardım ve uyarlama gereksinimlerinin olduğu, annelerin babalara göre daha fazla gereksinimlerinin olduğu belirlenmiştir. Bu gereksinimler çocuğun cinsiyetine göre ölçeğin tamamında anlamlı bir fark oluşturmazken, çocuğun yaşına göre çevresel düzenleme gereksinimi boyutunda, ebeveynlerin aylık gelirine göre bilgi ve yardım gereksinimi boyutlarında ve çocuğun aldığı tanıya göre sosyal destek, bilgi ve yardım gereksinimi boyutlarında anlamlı farklılıklar oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the needs of parents with children in inclusive education. "The Scale for Determining the Needs of Parents with Students in Inclusive Education" was used for the purpose of this study. Data was gathered from a sample group consisting of 125 parents, 70 mothers and 55 fathers of children in inclusive education in various cities of Turkey. SPSS_17.0 statistical package program and descriptive statistical methods were used for the analysis of collected data in the research process. The results show that parents respectively had needs for social support, information, assistance and adaptation, and furthermore that the mothers in general had higher needs than the fathers. Additionally the results show that there is no significant correlation between needs and the gender of the child. However there is a significant correlation between needs for environmental adjustment and the age of the child. Also there is a significant correlation between needs for information and assistance and the monthly income of the parents. Finally the results show a significant correlation between needs for social support, information and assistance and the disability of the child.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Gereksinimlerini Belirleme Ölçeğien_US
dc.subjectKaynaştırma Eğitimien_US
dc.subjectKaynaştırma Eğitimi Alan Çocuğa Sahip Ailelerin Gereksinim Ölçeğien_US
dc.subjectFamily Needs Determinatioın Scaleen_US
dc.subjectFamily Needsen_US
dc.subjectScale of Determining the Needs of Parents With Children in Inclusive Educationen_US
dc.titleKaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin ebeveynlerinin gereksinimlerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the needs of parents with children in inclusive educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (Elektronik)en_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitimen_US
dc.authorid0000-0002-7012-4151en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2018.413746en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster