Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTarhan, Merve
dc.contributor.authorYıldırım, Aytolan
dc.date.accessioned2023-03-23T07:23:32Z
dc.date.available2023-03-23T07:23:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTarhan, M. ve Yıldırım, A. (2021). Hemşirelikte mesleki hazır oluşluk algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 8(1), 1-11. https://dx.doi.org/10.5222/SHYD.2021.05025en_US
dc.identifier.issn2149-018X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5222/SHYD.2021.05025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/10667
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, son sınıf hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk algılarının belir- lenmesinde geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı geliştirilmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Metodolojik tasarımlı araştırma, Ocak-Mart 2018 tarihleri arasında İstanbul’da iki üniversitenin hemşirelik bölümündeki 362 son sınıf öğrencisiyle yapıldı. “Kişisel Özellikler For- mu ve Hemşirelikte Mesleki Hazır Oluşluk Algısı Ölçeği” ile veriler toplandı. Veriler, tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, Pearson korelasyon analizi, bağımlı gruplar- da t-testi ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ile değerlendirildi. Bulgular: Faktör analizinin uygulanabilirliği, madde analizi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör ana- lizi sonucunda 38 madde ölçekten çıkarıldı. Ölçeğin uyum iyiliği istatistiklerinin 15 madde ve üç alt boyut ile kabul edilebilir/kusursuz uyum gösterdiği saptandı. Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ,90 olarak belirlendi. Test-tekrar test puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan fark olmadığı (p>,05) ve anlamlı pozitif ilişkinin olduğu saptandı (r=,87; p<,001). Sonuç: Ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olduğu ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin mes- leki hazır oluşluk algılarının belirlenmesinde kullanılabileceği sonucuna varıldı.en_US
dc.description.abstractAim: The study was conducted to develop a valid and reliable measurement tool for determining perceptions of senior nursing students about their professional readiness. Method: The methodological study was conducted between January-March 2018 with 362 senior nursing students studying in nursing departments of two universities in Istanbul. The item pool of the scale was created based on the relevant literature data. Personal Information Form and Nursing Professional Readiness Perception Scale were used to collect data. The data were evaluated by descriptive statistics, explanatory and confirmatory factor analysis, Pearson correlation analysis, t-test in dependent groups and Cronbach alpha coefficient. Results: As a result of feasibility factor analysis, item analysis, explanatory and confirmatory factor analysis, 38 items were removed from the scale. Goodness of fit statistics with 15 items and three subdimensions were found to be acceptable/excellent. Cronbach alpha coefficient was determined as .90. Although statistically significant difference was not detected between the test and retest mean scores (p>.05) and a significant positive correlation was detected between them (r=.87; p<.001). Conclusion: It was concluded that the scale is a valid and reliable tool and can be used to determine the professional readiness perceptions of senior nursing students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYönetici Hemşireler Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectHemşirenin Rolüen_US
dc.subjectHemşirenin Uygulama Kapsamıen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectMesleki Yeterliliken_US
dc.subjectNurse’s Roleen_US
dc.subjectNurse’s Scope of Practiceen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectProfessional Competenceen_US
dc.titleHemşirelikte mesleki hazır oluşluk algısı ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of nursing professional readiness perception scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-9841-4708en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage11en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.5222/SHYD.2021.05025en_US
dc.institutionauthorTarhan, Merve
dc.identifier.trdizinid487904en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess