• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected]
  • Meslek Yüksekokulları
  • Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • Dış Ticaret
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   [email protected]
  • Meslek Yüksekokulları
  • Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • Dış Ticaret
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uluslararası B2B işletmelerinde veri tabanı pazarlamasının satış büyümesine etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (406.1Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Ortaköy, Fatma Betül
Düzgün, Murat

Metadata

Show full item record

Citation

Ortaköy, F. B. ve Düzgün, M. (2021). Uluslararası B2B işletmelerinde veri tabanı pazarlamasının satış büyümesine etkisi. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(42), 1704-1718. https://dx.doi.org/10.46928/iticusbe.954356

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, veri tabanı pazarlaması kullanımının endüstriyel pazarlarda faaliyet gösteren uluslararası B2B işletmelerinin satış büyümesine etkisi incelenmektedir. B2C işletmelerinde veri tabanı pazarlaması (DBM) araçları sıklıkla kullanılıyor olsa da B2B işletmeleri açısından aynı durumu söylemek çok mümkün görünmemektedir. Özellikle Türk işletmelerine yapılan bu çalışma, Türkiye’deki B2B işletmelerinin veri tabanı pazarlaması kullanımına dair veri elde edilirken, DBM kullanan firmalarda DBM ve satış büyümesi ilişkisine odaklanmaktadır.Yöntem: Araştırmada veri tabanı pazarlaması kullanımının satış büyümesine etkisini analiz edebilmek amacıyla anket yöntemi ile veri toplanmış, internet üzerinden yayılan anket aracılığı ile 53 firmanın soruları doğrudan yanıtlaması sağlanmıştır. DBM ve satış büyümesi ilişkisini analiz edebilmek amacıyla regresyon testleri uygulanmıştır. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre 53 firmanın 7 tanesi uluslararası pazarlarda faaliyet göstermemektedir. 46 adet B2B işletmesinin ise 14 adedi DBM kullanmamaktadır. Regresyon analizi sonuçlarına göre DBM’in satış büyümesine etkisi az da olsa tespit edilmiştir. Özgünlük: Çalışma, bu alanda Türkiye’deki uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren B2B işletmelerine uygulanması açısından özgünlük taşımaktadır.
 
Purpose: This study examines the effect of database marketing on the sales growth of international B2B businesses. Although database marketing (DBM) is frequently used in B2C businesses, it does not seem possible to say the same for B2B firms. So, the purpose of this study to analyze whether there is a relationship between DBM and sales growth especially for B2B businesses in Turkey. Method: In order to analyze the effect of database marketing on sales growth, data was collected through a questionnaire, and 53 companies were enabled to directly answer the questions. Regression tests were applied to analyze the relationship between DBM and sales growth. Findings: According to the results, 7 of the 53 firms are excluded from the analysis because of not serving in international markets. 14 of 46 B2B firms are not using DBM. The regression test show there is a positive effect of DBM on sales growth. Originality: This research made on international B2B firms in Turkey, while other papers focusing on B2C firms.
 

Source

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

20

Issue

42

URI

https://dx.doi.org/10.46928/iticusbe.954356
https://hdl.handle.net/20.500.12511/10650

Collections

  • Makale Koleksiyonu [6]
  • Makale Koleksiyonu [3]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1957]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Guide | Contact |

[email protected]

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsInstitution AuthorORCIDTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryWoS Q ValueScopus Q ValuePublisherAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide || Library || İstanbul Medipol University || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.