• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Medipol
  • Fakülteler
  • İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finans
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Medipol
  • Fakülteler
  • İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finans
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PESTEL analysis-based evaluation of marketing strategies in the European banking sector: An application with IT2 Fuzzy DEMATEL

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Dinçer, Hasan
Pınarbaşı, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Dinçer, H. ve Pınarbaşı, F. (2019). PESTEL analysis-based evaluation of marketing strategies in the European banking sector: An application with IT2 Fuzzy DEMATEL. Handbook of Research on Decision-Making Techniques in Financial Marketing içinde (429-448. ss.). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2559-3.ch020

Özet

This chapter evaluates the marketing strategies in European banking sector. In this context, six dimensions of PESTEL analysis (politic, economic, sociological, technologic, environmental, and legal) are taken into the consideration. On the other side, interval type-2 fuzzy DEMATEL approach is used to weight the importance of these dimensions. The findings show that technological and political factors have the highest importance. Therefore, it is recommended that technological innovations in the banking sector should be followed by European banks. Within this framework, these banks should design a market research department to follow these developments in the market so that new products and services can be identified. Therefore, technological development should be adopted in the strategy development process. In addition, interest rates defined by the central bank should also be considered by these banks. Hence, adopting marketing strategies according to the interest rate policy of the central banks provides a competitive advantage to the European banks.

Kaynak

Handbook of Research on Decision-Making Techniques in Financial Marketing

Bağlantı

https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2559-3.ch020
https://hdl.handle.net/20.500.12511/10455

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [44]
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [98]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5808]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Medipol

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
DSpace@Medipol by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Medipol:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.