Browsing by Author "Ölçek, Gül"
Now showing items 1-8 of 8
-
Comparison of children with and without dyslexia using functional head impulse test and pediatric balance scale
Ölçek, Gül; Çelik, İlayda; Başoǧlu, Yuşa; Kaymakçı, Sude; Gürlek, Emre (Frontiers Media S.A., 2023)PurposeThe aim of this study is to compare functionality of vestibulo-ocular reflex (VOR) responses to evaluate the functional properties of the vestibular system and daily balance performance in children with dyslexia and ... -
The impact of the COVID-19 pandemic on audiology students in Turkey: E-learning, knowledge of teleaudiology, psychological and social status and personal development
Ölçek, Gül; Çelik, İlayda; Başoğlu, Yuşa (Anadolu University, 2022)The aim of the study is to examine the different effects of the COVID-19 pandemic on Audiology students in Turkey in terms of e-learning, tele-Audiology education, psychological-social situations and personal development. ... -
Investigation of central auditory processing performance in individuals with and without stuttering
Koca, Tuğçe; Belgin, Erol; Ölçek, Gül (Elsevier Inc., 2024)Background: Differences in core auditory processing abilities, such as sound timing, frequency discrimination, auditory perception, and auditory memory, have been suggested in stutterers, despite the fact that the precise ... -
Investigation of the effects of the COVID-19 pandemic on audiology students in Turkey: A cross-sectional survey study in the COVID-19 era
Ölçek, Gül; Çelik, İlayda; Başoğlu, Yuşa; Serbetçioğlu, Mustafa Bülent (Frontiers Media SA, 2021)In early 2020, after December 2019 outbreak in China, the World Health Organization (WHO) identified SARS-CoV-2 as a new type of coronavirus (COVID-19) (1). The COVID-19 announced as pandemic that occur severe acute ... -
İşitme cihazı kullanan geriatrik bireylerde konuşma algısı ve bilişsel beceriler ile cihaz memnuniyeti arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Külekçi, Eda (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)İşitme kayıplı bireyler için gürültüde konuşmayı anlama ve dinleme, işitilebilirliğin ötesinde bilişsel süreçleri de içeren karmaşık bir görevdir. İlerleyen yaşla azalan bilişsel işlevler işitme kayıplı yaşlı bireylerin ... -
İşitme kayıplı çocuk ve ergenlerin dinleme ve anlama becerilerinin değerlendirilmesi
Çelebi, Zehra (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışması işitme kayıplı çocuk ve ergenlerin dinleme ve anlama becerilerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Özel bir rehabilitasyon merkezinde 41 kız, 44 erkek olmak üzere 7-18 yaş aralığında toplam 85 ... -
Normal işitmeye sahip yetişkinlerde konuşma sesi uyaranına işitsel beyinsapı yanıtlarının yaş ve cinsiyete bağlı karşılaştırılması
Çelik, İlayda (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Konuşma sesi uyaranına işitsel beyinsapı yanıtları (Speech-ABR), konuşma uyaranlarının beyinsapındaki nöral iletiminin entegrasyonunu değerlendirmek için kullanılan geçerli ve güvenilir bir araçtır. Literatürde Speech-ABR ... -
Somatosensöriyel uyarımların tinnitus üzerine etkisi
Bayazıt, Dilara (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Tinnitus, genel olarak dışardan akustik uyarı olmadan ses algılanması olarak tanımlanabilmektedir. Tinnitus algısında somatosensöriyel, somatomotor ve görsel- motor sistemlerden gelen girdiler ile modüle edilebilmektedir. ...