Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Oğuz
dc.contributor.authorDündar, Dilara
dc.date.accessioned2023-12-06T11:20:24Z
dc.date.available2023-12-06T11:20:24Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01-10
dc.identifier.citationDündar, D. (2022). Sanal gerçeklik ortamının VERMP testi kullanılarak vestibüler sistem üzerine etkisinin araştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11963
dc.description.abstractBu çalışma sanal gerçeklik ortamında vestibüler sistemin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirildi. Çalışma Göztepe Medicalpark Üniversite Hastanesi'nde 18-60 yaş aralığında 32 sağlıklı bireyin gönüllü katılımı ile gerçekleştirildi. Gönüllü bireylere cVEMP testi uygulandı. cVEMP testi, SG ile dikey düzlemdeki ivmeli hareket öncesinde, esnasında ve sonrasında birer kez bilateral uygulandı. Çalışmanın sonucunda cVEMP yanıtları karşılaştırıldığında dalga amplitüdlerinde artış gözlendi (p<0.001). Çalışmada elde edilen sonuçlar cinsiyete göre incelendiğinde anlamlı bir fark gözlenmedi (p>0.05). Çalışmada, bireylere SG ortamı ile hissettirilen dikey hareket sayesinde, dikey hareketlere daha duyarlı olan sakkülden başlayıp, tüm görsel-vestibüler yolaklarda ilerleyen girdiler cVEMP amplitüdünde bir artışa yol açtığı görüldü. SG ile oluşturulan görsel uyaranının kesilmesinden sonra da amplitüdlerin, öncesine göre yüksek olduğu gözlendi. (p<0.001). Bu durum, sakkül cevaplarının hız depolama mekanizması ve görsel-vestibüler sistemin etkileşimi sayesinde bir süre ilk ölçüme göre yüksek devam ettiğini göstermektedir. Tüm bunlar, dikey hareket içeren görsel uyaranın sakkül cevaplarını etkilediğini ve otolitik disfonksiyonlar da dahil olmak üzere vestibüler disfonksiyon hastalarında SG ile uygulanan vestibüler rehabilitasyonun denge işlevini iyileştirebileceğini kanıtlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to evaluate the vestibular system in a virtual reality environment. The study was performed at Göztepe Medicalpark University Hospital with the voluntary participation of 32 healthy individuals between the ages of 18-60. cVEMP test was applied to the volunteers. cVEMP test was performed bilaterally before, during and after the accelerated motion in the vertical plane with the VR. When cVEMP responses were compared at the end of the study, an increase in wave amplitudes was still observed (p<0.001). When the results obtained in the study were analyzed by gender, no significant difference was observed (p>0.05). In this study, the vertical movement felt by the individuals with the VR environment, starting from the saccule, which is more sensitive to vertical movements, and progressing through all visual-vestibular pathways, led to an increase in cVEMP amplitude. It was observed that the amplitudes were higher than before, even after the cessation of the visual stimulus created by VR (p<0.001). This result show that the saccule responses continue to be higher than the first measurement for a while with the interaction of the velocity storage mechanism and the visual-vestibular system. All these prove that visual stimulus including vertical movement affects saccule responses and that vestibular rehabilitation with VR may improve balance function in patients with vestibular dysfunction including otolith dysfunction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSakkülen_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectVectionen_US
dc.subjectVestibüler Sistemen_US
dc.subjectVestibüler Uyarılmış Miyojenik Potansiyelleren_US
dc.subjectSacculeen_US
dc.subjectVectionen_US
dc.subjectVestibular Evoked Myogenic Potentialsen_US
dc.subjectVestibular Systemen_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.titleSanal gerçeklik ortamının VERMP testi kullanılarak vestibüler sistem üzerine etkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of virtual realityenvironment on vestibular system using vemp testen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Odyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorDündar, Dilara


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster