Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEken, İhsan
dc.contributor.authorÖzgün, Rabia
dc.date.accessioned2023-12-05T10:39:17Z
dc.date.available2023-12-05T10:39:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationÖzgün, R. (2022). Doğal ibareli gıda ürün ambalajlarının tüketici satın alma karar sürecine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11945
dc.description.abstractAmbalaj, insanoğlunun ürettiği ürünleri korumak, muhafaza etmek, saklamak ve başka bölgelere ulaşmasını sağlamak için oluşturdukları bir objeyi ifade etmektedir. Ambalajın gelişim süreci, kişilerin yeni materyalleri kullanmasıyla farklı bir boyuta taşınmış ve teknolojik gelişmeler ışığında, önemini giderek arttırmıştır. Ambalaj ürünün tanıtılması aşamasında önemli bir etkiye sahiptir. Ürünle ilgili yapılan pazarlama araştırmaları açısından da ambalaj, günümüzde tüketiciler ve markalar için önem arz etmektedir. Günümüzde tüketiciler tarafından doğal ibareli gıda ürünlerine istek ve gereksinimin arttığı görülmektedir. Doğal ibareli gıda ürünlerinin insan sağlığı ve doğanın korunmasını sağlamasını desteklemesiyle beraber, üretimi esnasında kimyasal maddeye maruz kalmaması da tüketicilerin konvansiyonel ürünler yerine, doğal ibareli gıda ürünlerine yönelmelerine neden olmaktadır. Doğal ibareli gıda ürünlerini tüketicilerini satın alma istekleri bulunmasına rağmen fiyatlarının yüksek olması satın alma karar süreçlerini etkilemektedir. Bu tez çalışmasında ambalaj, tüketiciler ve markalar arasında bir pazarlama aracı olarak kilit rol oynamaktadır. Tüketicilerin doğal ibareli gıda ürünlerini satın alma karar sürecinde ambalajın etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden yararlanmıştır. Çalışma ile ilgili kaynak literatür taraması yapılmıştır. Çalışmada araştırılan bilgiler doğrultusunda, tablolara ve anketlere yer verilerek; doğal ibareli gıda ürünlerinin, tüketicilerin satın alma karar sürecine etkisi incelenmek istenmiştir.en_US
dc.description.abstractPackaging refers to an object created by human beings to protect, preserve, store and deliver the products they produce to other regions. In the development process of the packaging, a different dye was carried by the use of new materials and it increased its importance in the light of technological developments. Packaging has an vital effect on the introduction of the product. In terms of marketing researches about the product, packaging is important for consumers and brands today. Today, we see an increase in demand and demand for natural label food products by consumers. While natural labeled food products ensure the protection of human health and nature, the fact that they are not exposed to any chemicals during their production diverts consumers to natural labeled food products instead of conventional products. Although consumers are willing to buy natural food products, the high prices affect the purchasing decision processes. In this thesis, packaging plays a key role as a marketing tool between consumers and brands. The effect of packaging on consumers' decision to purchase natural labeled food products was investigated. This study utilized quantitative research methods. A literature review was conducted regarding the study. In line with the information researched in the study, tables and questionnaires were included in order, examine the effect of natural labeled food products on the consumers purchasing process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğal İbareli Ürünen_US
dc.subjectAmbalaj Tasarımıen_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectNatural Label Producten_US
dc.subjectPackaging Designen_US
dc.subjectPurchasingen_US
dc.titleDoğal ibareli gıda ürün ambalajlarının tüketici satın alma karar sürecine etkisien_US
dc.title.alternativeNatural food products consumer purchasing of packaging effect on the decision processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorÖzgün, Rabia


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster