Pandemi döneminde sosyal medyada infodemi ve kullanıcılar üzerinde etkisi
Künye
Altay, O. B. (2022). Pandemi döneminde sosyal medyada infodemi ve kullanıcılar üzerinde etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Yüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, 'Pandemi Döneminde Sosyal Medyada İnfodemi ve Kullanıcılar Üzerinde Etkisi' isimli bu çalışma sosyal medyada yayılan ve doğruluğu kanıtlanmamış kimi içeriklerin kullanıcılar üzerindeki etkisini inceleme amacındadır. Bu doğrultuda pandemi kavramı açıklanarak gerek Türkiye'de gerek dünyada Kovid-19 kaynaklı pandeminin yeni medyada ele alınışı ve sosyal medya kullanan bireyler üzerindeki etkileri örneklerle ve içerik analizi ile gerekçelendirilerek anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmamızın kuramsal alt yapısını oluştururken, infodemi kavramının da ne olduğu ve yeni medyada nasıl bir yer bulduğu açıklanmış, bununla birlikte post-trut kavramı ve tarihsel geçmişinden söz edilerek, bilgisizlik kaynaklı kimi içeriklerin yayılma şekline değinilmiştir. Bu yönde infodemi ile ilgili hipotezlerimiz, değerlendirmeler ışığında örneklerle açıklamaya çalışılmış ve ayrıca anketle de konunun güncelliğinin ortaya koyulmasına azami dikkat gösterilmiştir. Çalışmamızın sonucunda ve ortaya koyduğumuz hipotezler bağlamında pandemi şartlarında ortaya çıkan haberlerin yönlendirilerek, içerikleri değiştirilmek suretiyle infodemi kavramının büyümesine yol açtığı, bu durumun sosyal medya kullanıcıları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. This study, named as 'Infodemic in Social Media and Its Effect on Users during the Pandemic Period', which we have considered as a Master's Thesis study, aims to examine the impact of some unproven content spread on social media on users. In this direction, the concept of Pandemic has been explained, and the handling of the Kovid-19-induced pandemic in the new media, both in Turkey and in the world, and its effects on individuals using social media have been tried to be understood by justifying with examples and content analysis. While forming the theoretical infrastructure of our study, what the concept of infodemi is and how it finds a place in the new media has been explained. In this respect, our hypotheses regarding the infodemi were tried to be explained with examples in the light of the evaluations, and maximum attention was paid to revealing the topicality of the subject with the questionnaire. As a result of our study and in the context of the hypotheses we have put forward, it has been seen that the news that emerged under the pandemic conditions has led to the growth of the concept of infodemi by directing and changing the contents, and this situation has been effective on social media users.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsphttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11911
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [253]