Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKökcü Doğan, Aysel
dc.contributor.authorGökdemir, Elif
dc.date.accessioned2023-11-16T09:31:49Z
dc.date.available2023-11-16T09:31:49Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-29
dc.identifier.citationGökdemir, E. (2022). Emme ve yutma egzersizlerinin prematüre bebeklerde oral beslenmeye geçiş sürecine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11790
dc.description.abstractBu araştırmada prematüre bebeklere uygulanan emme-yutma egzersizlerinin oral beslenmeye geçişini desteklemek amaçlanmıştır. Araştırma İstanbul'da Sağlık Bakanlığı İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı bir kamu hastanesinde yenidoğan yoğun bakım ünitesinde Aralık 2021- Haziran 2022 tarihleri arasında prospektif randomize kontrollü deneysel çalışma olarak yapılmıştır. Çalışmanın evrenini yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan 34.- 37. Gestasyonel haftasında olan prematüre bebekler; örneklemini ise aynı ünitede yatan araştırmaya dahil edilme kriterlerine uyan ve ebeveynlerinden onay alınan toplam 82 bebek oluşturmuştur. Örneklem büyüklüğü için yapılan güç analizinde 0.05 anlamlılık seviyesinde, 0.95 güven aralığında deney grubuna 41, kontrol grubuna 41 prematüre bebek alındığında araştırmanın gücü 0.966 olarak bulunmuştur. Araştırma verileri araştırmacı tarafından oluşturulan "Prematüre Bebek Veri Toplama Formu" ve " Erken Beslenme Becerileri Değerlendirme Aracı" ile toplanmıştır. Deney grubunda (n=41) prematüre bebeklere 14 gün boyunca, günde 1 kez, 12 dk, beslenmeden önce emme-yutma egzersizleri uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS21 kullanılmıştır. Erken beslenme ölçüm aracı 5 alt parametre değerlendirilmelerinde; deney grubunda bulunan bebeklerin solunumun düzenlenmesi, oral motor fonksiyonu, yutma koordinasyonu, beslenmeye katılım ve fizyolojik stabilite sontest puanları kontrol grubuna göre anlamlı yüksek bulunmuştur (p<0.005). Elde edilen sonuçlar doğrultusunda prematüre bebeklere uygulanan emme-yutma egzersizlerinin oral beslenme becerilerini geliştirmekte olduğu saptanmış olup bu kapsamda yenidoğan yoğun bakım ünitesinde hemşirelerin emme-yutma egzersizlerini uygulaması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractPreterm infants cared for in the neonatal intensive care unit are challenged in attaining proper nutrition due to oral feeding difficulties. The purpose of this study is to add to useful literature on the sucking-swallowing exercises applied to premature infants for the successful transition to oral feeding. The research was conducted as a prospective randomized controlled experimental study in the neonatal intensive care unit of a public hospital affiliated to the Provincial Health Directorate of the Ministry of Health in Istanbul between December 2021 and June 2022. The age of preterm infants who were hospitalized in the neonatal intensive care unit were between 34-37 weeks old. The sample consisted of a total of 82 infants (41 premature infants in the experimental group and 41 premature infants in the control group), who met the inclusion criteria of the inpatient study and whose parents' consent was obtained. Two original forms created by the researcher called "Premature Infant Data Collection Form" and "Early Feeding Skills Evaluation Tool were used for data collection. Sucking-swallowing exercises were applied to premature infants in the experimental group (n=41) for 14 days, once a day, 12 minutes before feeding. SPSS 21 was used in the analysis of the data.The power of the study was found to be 0.966 with a significance level of 0.05 and a confidence interval of 0.95. Early nutrition measurement tool in the evaluation of five sub-parameters: 1) respiration 2) regulation, 3) oral motor function, 4) swallowing coordination, 5) participation in feeding and physiological stability scores of the infants in the experimental group were found to be significantly higher than those of the control group (p<0.005). In line with the results obtained, sucking-swallowing exercises applied to premature infants improved oral feeding skills; thus, validating the need of nurses in implementing sucking-swallowing exercises in the neonatal intensive care unit.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectEmme Başarısıen_US
dc.subjectEmme-Yutma Egzersizen_US
dc.subjectPrematüre Bebeken_US
dc.subjectNutritionen_US
dc.subjectOral Feeding Successen_US
dc.subjectSucking-Swallowing Exercisesen_US
dc.subjectPremature Infanten_US
dc.titleEmme ve yutma egzersizlerinin prematüre bebeklerde oral beslenmeye geçiş sürecine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of sucking and swallowing exercise on the transition to oral nutrition in premature babiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorGökdemir, Elif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster