Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞener, Eda
dc.contributor.authorCezlan, Esra Çiğdem
dc.date.accessioned2023-03-30T09:05:52Z
dc.date.available2023-03-30T09:05:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationŞener, E. ve Cezlan, E. Ç. (2021). Sağlık işletmesinde eğitim hizmetlerinin algılanan kalitesinin ölçülmesi: “Özel bir hastanede uygulama”. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 56(4), 2355-2378. https://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.10.1663en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.10.1663
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/10761
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; İstanbul’daki özel bir hastanedeki Hasta Hizmetleri çalışanlarının aldıkları hizmet içi eğitimlere yönelik algıları ve kalite boyutları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini 157 Hasta Hizmetleri birimi çalışanı oluşturmaktadır. Tanımlayıcı türde yapılan araştırmanın veri toplama aracı eğitim programı algılanan kalite ölçeğidir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, Mann Whitney U ve Kruskal- Wallis testleri ve normallik analizi için Kolmogrov-Smirnov ve Shapiro Wilk testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar tarafından algı düzeyi en yüksek kalite boyutu, eğitmen (4,19±0,68), en düşük ise işletmenin eğitim politikasıdır (3,44±1,14). Kalite algılarında cinsiyete, eğitim durumuna, eğitime katılma durumuna, eğitim kapsamına, sektördeki çalışma süresine ve pozisyona göre anlamlı farklılık gözlemlenmiştir (p<0,05). Sağlık işletmelerinde eğitim hizmetlerinin kalitesini eğitimenin niteliği ve işletmenin eğitim politikası belirlemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the relationship between the perceptions and quality dimensions of the inservice training of Patient Services employees in a private hospital in Istanbul. The sample of the study consists of 157 Patient Services unit employees. The data collection tool of the descriptive study is the education program perceived quality scale. Descriptive statistics, Mann Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used to analyze the data, and Kolmogrov-Smirnov and Shapiro Wilk tests were used for normality analysis. The highest level of perception by the participants is the instructor (4.19±0.68), and the lowest is the education policy of the enterprise (3.44±1.14). A significant difference was observed in quality perceptions according to gender, educational status, participation in education, scope of education, working time in the sector and position (p<0.05). The quality of education services in health enterprises is determined by the quality of the educator and the education policy of the enterprise.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık İşletmelerien_US
dc.subjectHasta Hizmetlerien_US
dc.subjectHizmet İçi Eğitimen_US
dc.subjectKalite Boyutlarıen_US
dc.subjectHealth Organizations Patient Servicesen_US
dc.subjectIn-Service Trainingen_US
dc.subjectQuality Dimensionsen_US
dc.titleSağlık işletmesinde eğitim hizmetlerinin algılanan kalitesinin ölçülmesi: “Özel bir hastanede uygulama”en_US
dc.title.alternativeMeasurement of perceived quality education services in health organizations: “Application in a private hospital”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-9238-4907en_US
dc.identifier.volume56en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2355en_US
dc.identifier.endpage2378en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.10.1663en_US
dc.institutionauthorCezlan, Esra Çiğdem
dc.identifier.trdizinid517901en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster