Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDost, Ayşe
dc.contributor.authorKökçü Doğan, Aysel
dc.contributor.authorAslan Huyar, Derya
dc.date.accessioned2023-03-23T06:05:49Z
dc.date.available2023-03-23T06:05:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDost, A., Kökçü Doğan, A. ve Aslan Huyar, D. (2021). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığı. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(3), 393-401. https://dx.doi.org/10.38108/ouhcd.871550en_US
dc.identifier.issn2667-6052
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.38108/ouhcd.871550
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/10663
dc.description.abstractAmaç: Çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Tanımlayıcı olarak gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini Ekim 2020-Ocak 2021 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 238 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve 2010 yılında Günüç ve Kayri tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılan "İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ)" ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamaları 19.44 ± 1.77 yıl olup, %88.2’si kadındır. Öğrencilerin %14.7'sinin günde interneti 30-40 kez kontrol ettiği, %31.1’inin 5 saat ve üzerinde akıllı telefon kullandığı, %34.5’inin en çok sosyal medya (facebook, twitter vb.) için internet kullandığı saptanmıştır. Öğrencilerin İnternet Bağımlılık Ölçeği’nden aldıkları puan ortalaması 89.87±20.60 (min:44, max:135) bulundu. Ölçek alt boyutlarının puan ortalamaları incelendiğinde, “yoksunluk” 32.58±8.56, “kontrol güçlüğü” 24.05±7.72, “işlevsellikte bozulma” 15.27±5.91 ve “sosyal izolasyon” alt boyut puanının 17.96±3.23 olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyet, internet kullanma süresi, akıllı telefon kontrol etme sıklığına göre İBÖ puan ortalamasının istatistiksel olarak anlamlı farklılık (p<0.05) gösterdiği bulunmuştur. Sonuç: Çalışma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı toplam puan ortalamasının İBÖ’nden elde edilen değerlere göre orta düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılığı sorunu, öğrenciler üniversite düzeyine gelmeden önce çözümlenmesi için alt eğitim basamaklarında araştırmalar yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: This study aims to determine nursing students’ level of internet addiction. Methods: The sample of the descriptive study consisted of 238 nursing students studying at a foundation university. The data were collected through the "Personal Information Form" prepared by the researchers and the "Internet Addiction Scale", validity and reliability studies and adaptation to Turkish of which were performed by Günüç and Kayri in 2010 . Results: The average age of the students in the study was 19.44 ±1.77 and 88.2% of them were female. It was also determined that 14% of students checked their email 30-40 times a day, 31.1% used their smartphones 5 hours a day or more, 34.5% connected to the internet mostly for social media (facebook, twitter etc). The mean score of the students from the Internet Addiction Scale was 89.87±20.60 (min:44, max:135). When the mean scores of the sub-dimensions of the scale were examined, it was determined that the "deprivation" sub-dimension score was 32.58±8.56, "control difficulty" was 24.05±7.72, "impairment in functionality" was 15.27±5.91, and the "social isolation" sub-dimension score was 17.96±3.23. It was found that the mean score of the students according to their gender, internet usage time and smart phone checking frequency showed a statistically significant difference (p<0.05). Conclusions: As a result of the study, it was observed that the total average score of the internet addiction of nursing students was at medium level according to the values obtained from the scale. In order to solve the Internet addiction problem before the students reach the university level, it is recommended to conduct research in the lower education levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectİnternet Bağımlılığıen_US
dc.subjectTeknoloji Bağımlılığıen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectInternet Addictionen_US
dc.subjectTechnology Addictionen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığıen_US
dc.title.alternativeInternet addiction in nursing studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofOrdu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4651-7254en_US
dc.authorid0000-0003-3312-087Xen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.identifier.endpage401en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.38108/ouhcd.871550en_US
dc.institutionauthorDost, Ayşe
dc.institutionauthorKökçü Doğan, Aysel
dc.identifier.trdizinid1122629en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster