Çevrim içi oyunlarda hile davranışının oyun topluluğundaki iz düşümleri
Künye
Alp, Ö. F. (2022). Çevrim içi oyunlarda hile davranışının oyun topluluğundaki iz düşümleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Bu araştırmada çevrim içi oyun hilesi; oyunların Türk oyuncuların hayatındaki yeri ve önemi, oyun topluluklarının oyunlara ilişkin anlam dünyası, çevrim içi oyun hilesinin algılanış biçimleri ve çevrim içi oyun hilesine karar verme süreçleri temaları üzerinden anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amacı, oyun topluluğunda etik dışı bir davranış olarak karşımıza çıkan çevrim içi oyun hilesinin katılımcıların deneyimleri üzerinden anlaşılmasıdır. Araştırma fenomenolojik yaklaşıma sahip nitel bir araştırmadır. Araştırma evreni, çevrim içi rekabetçi oyunları düzenli olarak oynayan ve hile kullanan Türkiye'de yaşayan oyuncular oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, ortalama olarak haftalık 30 saat ve üzerinde düzenli olarak çevrim içi oyun oynayan, CS:GO topluluğuna aktif katılım sağlayan ve daha önce çevrim içi oyunlarda hile kullanmış oyunculardan müteşekkil bir alt grup olarak kısıtlanmıştır. Örneklemin bu ölçütlerle sınırlandırılmasıyla çevrim içi oyunlar ve oyun hilesi konusunda deneyimli oyunculardan oluşan bir gruba ulaşılabilmesi amaçlanmıştır. In this research, online game cheating was supposed to be understood with the themes of the importance and place of online games in the lives of Turkish players, the semantic meaning of the games to the game communities, the perception of online game cheat and the process of cheating decision. The aim of the research is to understand the online game cheats which is an unethical behaviour through participant experience. The method is qualitative research in phenomenological design. The research universe consists of players living in Turkey who regularly plays online and used game cheats before. The sample of the study is limited to a subgroup of players who regularly play online games for 30 hours or more per week on average, actively participate in the CS:GO community and who have used cheats in online games before. With this limitation, it is aimed to reach an experienced group on online games and cheating patterns.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsphttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11910
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [253]