Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşkıran, Meliha Nurdan
dc.contributor.authorUçar, Leyla
dc.date.accessioned2023-06-07T11:33:09Z
dc.date.available2023-06-07T11:33:09Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationTaşkıran, M. N. ve Uçar, L. (2023). Dijital dünyada yeni bir boyut: Metaverse kavramına ilişkin bir inceleme. Tarih Okulu Dergisi, 16(63), 688-701. https://doi.org/10.29228/Joh.67694en_US
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issn2148-4260
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/Joh.67694
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11039
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında bir sosyal medya bileşeni olarak Youtube üzerinde yer alan Metaverse ile ilgili videoların, söylem analizi bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada Metaverse konulu videolar, Gerçekliğin Sosyal İnşası (Berger & Luckmann, 1991) teorisinden hareketle, medyada gerçekliğin inşası temele alınarak toplumsal bilgi ve toplumsal gerçekliğin oluşumundaki etkin rolü çerçevesine incelenmektedir. Bu amaçla Youtube üzerinde yer alan Metaverse ile ilgili videolar, Van Dijk’ın söylem analizi ekseninde incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda; dijital ortamların yarattığı sanal evrenin, fiziki evren ile olan ilişkisinin ortaya konduğu videolarda Metaverse kavramının sıklıkla gündelik yaşam aktiviteleri ile ilişkilendirildiği görülmektedir. Böylelikle deneyim alanı dışında kalan soyut nitelikte bilgilerin, medya içerikleri ile oluşturulan sembolik evren aracılığı ile izleyici algısında nesnelleştirilmeye çalışıldığı söylenebilir. Bu yaklaşım, aynı zamanda bilginin meşrulaştırılması yolu ile izah edilebilir anlamlı bir bütünlük ile verilmesini de destekler niteliktedir. Bunun yanı sıra video içeriklerinde, Metaverse kavramının özü itibariyle sunduğu çoklu gerçeklik ortamları içinde kişinin ortak duyusuna hitap edecek bir gerçeklik alanı sunulduğu da görülmüştür. Bu bağlamda sembolik evrenler içerisindeki çoklu gerçeklik alanları arasından gündelik yaşam bilgisini daha gerçek olarak algılamaya meyilli olan birey için, kavrama algısal düzeyde bir seçicilik sağlanmaya çalışıldığı da söylenebilir.en_US
dc.description.abstractWithin the scope of this study, it is aimed to examine the videos about Metaverse on Youtube as a social media component in the context of discourse analysis. For this purpose, videos on the Metaverse are examined within the framework of social knowledge and its active role in the formation of social reality, based on the theory of Social Construction of Reality (Berger & Luckmann, 1991) on the basis of the construction of reality in the media. As a result of the study; In the videos where the relationship between the virtual universe created by digital environments and the physical universe is revealed, it is seen that the concept of Metaverse is often associated with daily life activities. Thus, it can be said that abstract information outside the field of experience is tried to be objectified in the perception of the audience through the symbolic universe created with media contents. This approach also supports the provision of information with a meaningful integrity that can be explained through legitimation. In addition, it has been observed that a reality space that will appeal to the common sense of the person is presented in the video contents, within the multi-reality environments that the concept of Metaverse presents in essence. In this context, it can be said that among the multiple reality fields within the symbolic universes, an attempt is made to provide a selectivity at the perceptual level for the individual who is inclined to perceive the knowledge of daily life as more real.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectGerçekliken_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectRealityen_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.titleDijital dünyada yeni bir boyut: Metaverse kavramına ilişkin bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA new dimension in the digital world: An exploration of the concept of metaverseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8978-2229en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage688en_US
dc.identifier.endpage701en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.29228/Joh.67694en_US
dc.institutionauthorTaşkıran, Meliha Nurdan
dc.identifier.trdizinid1177332en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster